The Bitter Tears of Petra von Kant

Fassbinder'in bu seçkin lezbiyen hesaplaşmasının aslen otobiyografik nitelikli olup, onun arkadaş grubundan bir aktör ile yaşadığı paralayıcı gönül macerası için dişileştirilmiş bir vaka inceleme oyunu olduğu söyleniyor. Öyle veyahut değil bu makyaj aynası felsefe saati aşka cebir yaklaşımı getirerek taşı gediğine koyuyor. Ancak filmlerde olan kuşe kağıt sevdalara karşı zalim fakat doğru antitezi tekrarlıyor anlatı: aşk kaybetme oyunudur bebeğim, burada da diğer her şeyde olduğu gibi skor tablosu konuşur. Son sayıyı sen mi aldın? Teslim misin hakim mi, seven mi sevilen mi? Aşkta iki seven bir arada olmaz, körebede iki ebeleyen olamayacağı gibi. Ah çok doğal, çok sağlıklı, insanı ışıldatıyor, ne de iyi geliyor diyoruz ya aşk denen düşkünlük için, nereden öğrendiysek. Hastalık be bu. Bilim dalı psikopatoloji. Burada mizansen kafa içi yatak odası. Tek mekân. Flörtleşmelere daktilo sesleri eşlik ediyor filan. Bilinç akışı kayıt altındalığının farkında. Peruklar, kostümler değişiyor duygu çalkalanmalarıyla, cansız mankenler hareket ediyor. Beden dili melodram pozlar vererek nesneleştirerek erotize etmenin kompozisyonunu tamamlıyor.

Yönetmen: Rainer Werner Fassbinder
Yıl: 2016
Süre: 124 dk
Oyuncular: Margit Carstensen, Hanna Schygulla, Irm Hermann, Katrin Schaake

Yorum Gönder