Wind River

Taylor Sheridan'ın kıytırık senaryoları sinema dilinden biraz olsun anlayan yönetmenlerin elinde ederinden fazlası görünmeyi biliyordu (bakınız: Sicario ve Hell or High Water). Bizzat kendinin yönettiği Wind River'da ise takke düşüyor, kel görünüyor. Her yıl kaybolan onlarca Amerikan yerlisi kadın için doğru düzgün zabıt tutulmuyor oluşunu bir gazete kupüründe karşılaşılmış vahim bir malumat gelişigüzelliğinde işleyen Wind River yaşanan trajediyi kendini gerekçelendirmek üzere pişkince kullanıyor sadece. Hadi, bu sosyal meseleye "önemli", "diyecekleri olan" bir film çekeyim kokuyor o, en uyduruğundan. Wyoming'de bir Kızılderili yerleşim bölgesinin taşra ruhu, kültürü ve iklimini bütün bir öz hâlinde filmin ana karakteri yapma gayreti olumlu. Tematik bağlamı, mekân ve o mekânın insanı özelinde teşkil etme düşüncesi de keza. Fakat Sheridan bu kurulumu donuk bir arkaplanın ötesinde nefes alan ve kanayabilen bir esasa kavuşturabilecek yetenekten yoksun belli ki. Bayık bir cinai gizem ve bilinçli temposuzluğunda tefekkürden ve beylik laflar etmekten hoşlanan postmodern bir western arası dayılanan Wind River tüm açık sözlülüğü ve haşinliğinde tumturaklı, başıboş bir kurtlar sofrası resmediyor. Acıyla ona sıkı sıkı tutunarak baş etmek gibi dikkate değer hissiyatları varsa da kalın kafalı bir ikilikler düzleminde basitliğini ve duyarsızlığını ilan ediveriyor film: kent - kırsal, erkek - kadın ve beyaz - kızılderili, bilge geçinen bir avcı - av analojisinde diziliyorlar karşılıklı. Ha bir de, kar aracında anlamsızca hızlı kurgulanmış, birinci ve üçüncü tekil perspektifli yolculuk sahneleri var filmin. Biraz da heyecan olsun istenmiş sanırım.

Yönetmen: Taylor Sheridan
Yıl: 2017
Süre: 107 dk
Oyuncular: Jeremy Renner, Elizabeth Olsen, Kelsey Asbille, Gil Birmingham, Graham Greene, Julia Jones

Yorum Gönder