Zama

Zama
La Ciénaga, The Holy Girl ve The Headless Woman ile uluslararası festival çevrelerinde sükse yapan Arjantinli auteur Lucrecia Martel dokuz yıllık bir aradan sonra Zama ile takipçilerini fazlasıyla heyecanlandırdı. Antonio di Benedetto'nun 18. yüzyılda İspanya Krallığının sapa sömürgelerinden Paraguay'da görevlendirilmiş bir memurun kasvetli ve komik varoluşsal hezeyanlarını anlattığı, Arjantin edebiyatının başyapıtlarından biri olarak değerlendirilen aynı isimli romanı, Martel'in ellerinde kostümlü bir travmaya dönmüş ama, maalesef. Onun, kuvvetle muhtemel romanın ruhuna erişebilmek adına karakterin bitmek bilmeyen beklemeler ve ertelemeler yüzünden içine düştüğü boğucu sıkıntıdan algısal bir öz yakaladığına şüphe yok. Gel gör ki bu metnin özelinde Martel'in eksiltili sineması soyutlama yapacağım derken onun içini oyuyor. Güya bir muamma olarak katmerlenecekken bu sömürgecilik etütlü ezici yeis, beceriksiz bir usanç egzersizine evriliyor. İçerik geçinen kurumlu bir içeriksizlikten kırılıyor Zama. Filmin karakterlerinden, bir asilzade eşi Luciana içkisini kendini saklayabilen sanatçının şerefine kaldırırken Martel'in kendi içinde bir gurur yaşadığı muhakkak. Fakat o, bu ömür törpüsüyle bende ne kendini saklayabildiğine, ne de ne yaptığını bilen bir sanatçı olduğuna dair etkili bir izlenim bırakıyor.
Yıl: 2017
Yönetmen: Lucrecia Martel
Senaryo: Antonio Di Benedetto (roman), Lucrecia Martel (uyarlama)
Süre: 115 dk
Oyuncular: Daniel Giménez Cacho, Lola Dueñas, Matheus Nachtergaele

 2 yorum

  1. bu nasıl bir film eleştirisidir ki filme hiç değinmiyor/değinemiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ortada değinilecek bir film olmadığı içindir belki... Ha film özeti soruyorsanız, ki muhtemelen o derdiniz, ağzınıza kaşıkla synopsis verecek pek çok sinema portalı mevcut.

      Sil