Gişe Memuru

47. Antalya Film Festivalinde giydiği En İyi İlk Film tacını başrol oyuncusu ve sinematografisi için kazandığı ödüllerle de pekiştiren Gişe Memuru varoluş acısına yerel bir erkek bakışla yaklaşıyor. 2012 dünyanın sonu bekleyişlerinden esinlenmiş bir meteor tehlikesi hasta babasıyla yaşayan suskun ve yalnız bir adamın evden işe işten eve devam eden tekdüze hayatında yaklaşan ruhsal bir kıyametin alametliğini üstleniyor. Bir gişe memuru Kenan. Bilet kesmelerin, geçiş izinlerinin ondan sorulduğu çalışkan bir gişe memuru. Günün sonunda en fazla araç onun bölmesinden geçiyor. Bu özümsenmiş seçici geçirgenlikte manevi çöküşün de yolu yapılıyor bir yandan. Geçmiş bir trajedinin ocağına incir ağacı diktiği baba evi bir zindan yuvaya dönüşmüş. Kurtuluş hayal. Film erkeğin sosyal bir birey olarak işini yapma ve işe yarama zorlantılı kültürel normlarla mücadelesinin ve onları psikolojikman nasıl içselleştirdiğinin fazlasıyla geçerli bir tahlilini yapıyor. Bir erkek için hayat kurmanın eş, iş, ev ve araba olduğu zihniyetiyle aslında buradaki bütün alıp verememeler. Ve çokça haklı ve hakiki bir özden yükseliyor bu imdat. Baba meselesini erkeğin memuriyeti olarak okuma fikri ise ayrıca takdire şayan. Öyle ki mesaisi bedenen ve ruhen. Bu incelikli kuruluma karşılık Gişe Memuru, ilk film telaşından olsa gerek, son çeyrekte dramatik ifşalarını biraz fazla sarsıntılı gerçekleştiriyor. Gerçi, şu anlatı içinde dünyaya çarpan meteorlar göstermemek de bir başarı diyelim. Kısacası Tolga Karaçelik'in ilk göz ağrısı, Modern Türkiye Sinemasının sağlam ilk filmlerinden biri.
Gişe Memuru
47. Antalya Film Festivalinde giydiği En İyi İlk Film tacını başrol oyuncusu ve sinematografisi için kazandığı ödüllerle de pekiştiren Gişe Memuru varoluş acısına yerel bir erkek bakışla yaklaşıyor. 2012 dünyanın sonu bekleyişlerinden esinlenmiş bir meteor tehlikesi hasta babasıyla yaşayan suskun ve yalnız bir adamın evden işe işten eve devam eden tekdüze hayatında yaklaşan ruhsal bir kıyametin alametliğini üstleniyor. Bir gişe memuru Kenan. Bilet kesmelerin, geçiş izinlerinin ondan sorulduğu çalışkan bir gişe memuru. Günün sonunda en fazla araç onun bölmesinden geçiyor. Bu özümsenmiş seçici geçirgenlikte manevi çöküşün de yolu yapılıyor bir yandan. Geçmiş bir trajedinin ocağına incir ağacı diktiği baba evi bir zindan yuvaya dönüşmüş. Kurtuluş hayal. Film erkeğin sosyal bir birey olarak işini yapma ve işe yarama zorlantılı kültürel normlarla mücadelesinin ve onları psikolojikman nasıl içselleştirdiğinin fazlasıyla geçerli bir tahlilini yapıyor. Bir erkek için hayat kurmanın eş, iş, ev ve araba olduğu zihniyetiyle aslında buradaki bütün alıp verememeler. Ve çokça haklı ve hakiki bir özden yükseliyor bu imdat. Baba meselesini erkeğin memuriyeti olarak okuma fikri ise ayrıca takdire şayan. Öyle ki mesaisi bedenen ve ruhen. Bu incelikli kuruluma karşılık Gişe Memuru, ilk film telaşından olsa gerek, son çeyrekte dramatik ifşalarını biraz fazla sarsıntılı gerçekleştiriyor. Gerçi, şu anlatı içinde dünyaya çarpan meteorlar göstermemek de bir başarı diyelim. Kısacası Tolga Karaçelik'in ilk göz ağrısı, Modern Türkiye Sinemasının sağlam ilk filmlerinden biri.

Yönetmen: Tolga Karaçelik
Yıl: 2011
Süre: 96 dk
Oyuncular: Serkan Ercan, Zafer Diper, Nur Fettahoğlu, Nergis Öztürk, Sermet Yeşil, Ruhi Sarı, Nadir Sarıbacak, Büşra Pekin

💬  Yorum Gönder