Leaving Neverland

Leaving Neverland
Büyümeyip hep çocuk kalan Peter Pan, Michael Jackson'ın kendini özdeşleştirdiği masal kahramanı. Kayıp çocukların lideri. Ufak yaşta ünlenen ve çocukluğunu doyasıya yaşayamayan, ister istemez başkalarına da kendi çocukluklarını yaşatmayan bir Peter Pan. Dünya barışı, sevgi ve dostluk şarkıları söyleyen, iyilik yaptığını sanarken satın alan, her şeyi olan ama hiçbir şeyi olmayan bir Peter Pan. Çocukça masum bir masalın kâbus yorumu. "Olmayan Diyar"ı terk etmenin vakti geldi. Michael Jackson için 1993'teki ilk suç duyurusuyla beraber ayyuka çıkan çocuk tacizcisi iddiaları, 2005'te delil yetersizliği ve kimi şaibeli şahitliklerle savuşturulan mahkeme sürecinin ardından zamanında popun kralının birlikte paparazilere el ele kol kola fotoğraf vermekten çekinmediği sübyan gözdeleri James Safechuck ve Wade Robson'ın yetişkin itiraflarıyla karşı çıkılması güç bir gerçekliğe kavuşuyor. Leaving Neverland suçlamaları detaylandırıp ifade değişimlerine psikolojik dayanaklar sağlarken, kendileri ve aileleriyle yapılan röportajlarda bu artık baba olmuş iki şahsın kendi çocuklarını gözlerinin önüne getirmelerinin de tedavi edici etkisiyle akıllarının başlarına gelme süreçlerini takip ediyor. Esasen hakikati şahsi ithamda değil daha büyük bir resimde, "Smooth Criminal" ve kurbanlarının aldatıcı showbiz profillerinde arayan bir belgesel bu. İçi kemiren inkârın, yüzleşme ve kabullenmenin, ve bir yeniden hesaplaşmanın Leaving Neverland kaydı, çocuklara yapılan cinsel tacizi de içine alıp milyonları ilgilendiren geniş çaplı bir duygusal istismara, şöhret ve hayranlık kültürüne lanet ediyor. 'N Sync ve Britney Spears'ın koreograflığını yapmış meşhur dansçı Wade Robson burada kilit isim. Michael Jackson 2005'te fanlarının "Masum! Masum! Masum!" bağırışları eşliğinde mahkemelerce aklanırken kendisi Macaulay Culkin ile birlikte lehte ifade verip imdada yetişmiş. Jackson'ın yardımına koşan yeniyetme dostlarının bir zamanlar ona oyun arkadaşlığı yapmışlar arasındaki en ünlü iki isim olması fazlasıyla manidar. Bu kendilerini korumak, dünya çapında bir ismin gücü karşısında kariyerlerini garantiye almak için orada olduklarını akla getiriyor. Yalancı olduğu, ün ve para hırsıyla hareket ettiği, Michael Jackson'ın mirasına göz diktiği iddialarıyla kınanan Robson güvenilir bir mizaca sahip değil sahiden, özellikle de daha mütevazı olan James Safechuck'a nazaran. Mağduriyetinde kamerayı seven bir şeyler, masumiyetini cinsel tacizle değil şöhretle yitirmiş bir çocuğun izleri var. Fakat tam da bu, onun hikâyesini ürkütücü bir şekilde inanılır kılıyor. Bu çocuklar Michael Jackson'ın ailelerinden koparıp yetiştirdiği, hastalıklı bir ilgi ve muhabbetle işlediği çocuklar. Medya sirkiyle tanışmış, sahne tozu yutmuş, manipülasyonu görüp öğrenmiş çocuklar. Leaving Neverland delil olarak tarihin çekmecesinden kanlı bir külot çıkaramıyor belki ama o yaşanmış olanı kültürel fesadı ifşa ederek açıklıyor. Eğlence sektörünün kitlelerin gözlerini boyayan algı yönetimine, söylentileri susturmak için evlenip baba olmak gibi insanları her nasılsa kandırabilmeye devam eden şerefsiz pr hamlelerine işaret ediyor. Kanan, kandıran herkes suçlu, kimse masum değil. Leaving Neverland'in konuşan kafalar, arşiv videolar, eski fotoğraflar ve Los Angeles semalarından drone görüntülerinden oluşan tekdüze montajı yetkin bir filmcilik örneği sergilemiyorsa da bir kişiyi değil bir düzeni alaşağı etme isteğiyle önemli.
Yıl: 2019
Yönetmen: Dan Reed
Süre: 240 dk
Kişiler: Michael Jackson, Wade Robson, Jimmy Safechuck

 Yorum Gönder